کفپوش های صنعتی اصفهان

کفپوش های صنعتی اصفهان

کفپوش های صنعتی اصفهان

کفپوش های صنعتی اصفهان

تولید رنگ پلی یورتان با طول عمر بالا توسط یک شرکت دانش بنیان در ایران


isna : گروه فنی و مهندسی ثمین در سال 1390 تشکیل شد و فعالیت خود را شروع کرد و در سال 1398 با ثبت رسمی برند ثمین در بازار حضور یافت، این مجموعه با تغییر نگاه سنتی به علمی موفق به حضور در پارک علم و فناوری البرز شد و با تولید محصولات مختلف در سال 1399 موفق به ایجاد جایگاه ممتاز در بین مشتریان گردید و همچنین در سال 1401 به عنوان شرکت دانش بنیان موفق به اخذ این عنوان گردید.

در این سال‌ها ما با تولید چند محصول دانش بنیان و همچنین اجرای بیش از 300 پروژه بزرگ و کوچک در کشور نقش خود را به عنوان یک شرکت مهندسی و تولیدی در صنعت کشور ایفا می‌کنیم. انجام موفق هر پروژه‌ای، خصوصاً با تکنولوژی برتر، نیاز به دانش فنی روز، نیروی انسانی متخصص و مهم‌تر از همه سیستم کارآمد دارد. در دنیای معاصر مدیریت کسب و کار با صرف دقت زیاد، آموزش مداوم و دانش و تجربیات مرتبط امکان‌پذیر می‌گردد.


رنگ پلی یورتان چیست؟

رنگ پلی یورتان یک رنگ دو جزئی است که بر پایه رزین پلی یورتان تهیه شده است و به مدت زمان کوتاهی برای خشک شدن نیاز دارد.

به‌طور کلی پلی ‌یورتان نام عمومی پلیمرهایی است که دارای پیوند یورتانی می‌باشند. این پیوند از طریق واکنش افزایشی بین یک گروه ایزوسیانات و یک ترکیب دارای هیدروژن فعال مثل گروه هیدروکسیل تشکیل می‌شود.

علاوه‌ بر گروه‌های هیدروکسیل ترکیباتی مثل اسیدهای کربوکسیلیک و آمین‌ها که دارای هیدروژن فعال هستند نیز می‌توانند در ترکیب با ایزوسیانات‌ها مورد استفاده قرار گیرند؛ لذا پلی‌ یورتان‌ها در فرآورده‌های گوناگونی مانند فوم‌های نرم، فوم‌های سخت، الاستومرها، چسب‌ها، روکش‌ها و پایه‌های رنگی به کار می‌روند.

گروه‌های ایزوسیانات به شدت واکنش‌پذیر بوده و برای پیشرفت واکنش نیاز به افزایش دما ندارد و واکنش در دمای محیط صورت می‌گیرد؛ لذا مهم‌ترین ویژگی این گروه از پلیمرها این است که پس از واکنش ساختاری پایدار به وجود می‌آورند.


رنگ پلی یورتان یا پلی اورتان؟

رنگ پلی یورتان‌ در بازار متداول‌تر است ولی پلی اورتان هم صحیح است.

رنگ پلی اورتان به دو دسته آلیفاتیک و آروماتیک تقسیم می‌شود و جزو رنگ‌های ترموست است. آروماتیک‌ها مقاومت شیمیایی بالاتری دارند و آلیفاتیک‌ها ‌برخلاف نوع آروماتیک که با توجه به ساختار شیمیایی خود نمی‌تواند در معرض نور خورشید استفاده شود، برای لایه‌ی رویه مناسب هستند.

رنگ پلی یورتان با فرمول‌های پایه آب و پایه روغن ایجاد می‌شود. نوع پایه روغن این رنگ خیلی مقاوم‌تر و ماندگارتر از نوع آبی آن است، اما رنگ پلی یورتان پایه آب سریع‌تر خشک می‌شود و بخار و دود کمتری هم دارد.

رنگ پلی یورتان کاربری بسیار سهل و آسانی دارد و  در کم‌ترین زمان و با استفاده از تجهیزات مکانیکی مانند غلتک‌ها و دستگاه‌های مکانیکی مانند اسپری و نیز روش‌های دستی قابلیت اعمال دارد.


ثمین پلیمر تولید کننده دانش بنیان انواع رنگ اپوکسی در ایران

 

کاربردهای رنگ پلی‌یورتان‌

رنگ پلی یورتان کاربردهای بسیار گوناگونی در پوشش‌دهی انواع سطوح دارند. به طور مثال رنگ پلی یورتان در پوشش‌دهی برخی قطعات هواپیما و سازه‌های داخلی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و سبب افزایش طول عمر و راندمان سطوح می‌شود.

از رنگ پلی یورتان برای عایق‌گذاری و همچنین آب‌بندی بدنه‌ی سازه‌های دریایی مانند قایق‌ها و کشتی‌های کوچک که نیازمند محافظت در برابر عوامل محیطی هستند و همچنین به منظور جلوگیری از فرآیندهای مخرب ناشی از خوردگی در اثر رطوبت بالا در این سطوح استفاده می‌شود.

از رنگ‌های پلی یورتان در بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و محیط‌های بهداشتی، ماشین آلات کشاورزی، قطعات خودرو، صنایع فرآوری غذا، صنایع شیمیایی سنگین و پالایشگاه‌های پتروشیمی جهت پوشش‌دهی لوله‌های نفت و گاز نیز استفاده می‌شود.

رنگ پلی اورتان یک ترکیب شیمیایی است از یک رزین پلیول (polyol resin) و یک ماده‌ی مکمل با نام پلی ایزوسیانات (poly-isocyanate)، بدست می‌آید.

رنگ پلی اورتان کاملاً متفاوت با رنگ ساختمانی دیگر هستند. پلی اورتان روی سطح بسیار براق و زیبا می‌شود و دارای خاصیت خود تمیز شونده (self cleaning) نیز هست. رنگ پلی اورتان پوششی بادوام و سختی دارد که در برابر شرایط نامطلوب محیطی مانند باد و باران مقاوم است.

 

Iranrubberflooring : The price of 20 mm rubber flooring , like other thicknesses, is very much affected by the quality. In a way, it can be said that the quality determines the value of the flooring price. Low-quality flooring has a short life, so it can be said that its price is very expensive. Because you will have to buy flooring again in the not too distant future. So it is recommended to weigh the price against the quality.

Regardless of the quality, the price of 20 mm rubber flooring can be compared with other flooring. Because when we make sure that the quality is equal between several products, it will be time to compare the price.

4 kilos of colored materials are used in the production of the surface of the 20 mil flooring. These four kilos of material are also included in the production of 15 ml. Therefore, it can be said that the price of 20 mil and 15 mm rubber flooring is the same in the color layer, and you will only pay more for the price of 5 mm glued granules.

 

 

منبع : کفپوش اپوکسی در ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد